vrijdag 24 juni 2016

slaapzakspelen (1)

Wie werd gekidnapt?:
Alle leden lopen rond in het lokaal, ze hebben allemaal hun slaapzak over hun kop getrokken. De leiding neemt 1 persoon mee naar buiten. Als de leiding fluit kruipt iedereen uit zijn slaapzak en raad voor het eerst wie gekidnapt is. Wie juist raad mag nu de kidnapper zijn.

Slaapzakwandelen:
Er zijn groepjes van 2 leden. 1 persoon is de slaapwandelaar, de andere is het hondje. Het hondje moet proberen de slaapwandelaar naar zijn slaapplaats te brengen, maar het hondje mag alleen maar blaffen, grommen, janken,….

Gevaarlijke nacht:
Er zijn 2 ploegen. De ene ploeg staat aan een zijde van het lokaal, zij stellen boten voor. Alle leden van deze groep trekken een slaapzak over hun hoofd zodat ze niet meer kunnen zien maar wel nog kunnen lopen. De andere ploeg verspreiden zich in het lokaal, zij stellen de klippen van de zee voor, zij bootsen het geluid van de zee na. De boten moeten proberen aan de andere kant van de zee te geraken zonder tegen de kliffen aan te varen. Maar er is dichte mist, pas als een boot op 50cm afstand van een klif is mag deze geluid maken.

Herkennen van voeten:
Iemand wordt naar buiten gestuurd en de rest gaat in zijn slaapzak liggen met zijn voeten erbuiten. Dan mag de persoon die naar buiten moest terug naar binnen komen. Hij/zij moet nu proberen te raden van wie welke voeten zijn.

Da-spel-waarbij-ge-twee-ploegen-nummers-geeft-en-iets-int-midden-legt:
De groep wordt in twee verdeeld, van elke groep krijgt een lid een cijfer toegewezen zodat er in beide ploegen dezelfde cijfers zijn. Zet de twee groepen tegenover elkaar en leg een voorwerp in het midden (bal, fietsband…). Roep willekeurig cijfers af, de leden met dat toegewezen cijfer moeten om ter eerste dat voorwerp terug naar hun ploeg krijgen. Je kan het interessanter maken door meerdere cijfers tegelijk af te roepen of (makkelijke) rekensommetjes op te geven.

Verstopte bal:
Eén lid wordt even van de andere weggehaald. Bij één van de andere leden verstopt iemand een bal. Het lid dat even weg was moet raden bij wie de bal zit, terwijl iedereen doet alsof er een bal in zijn slaapzak zit.

Slaapzaktouwtrekken:
Touwtrekken terwijl iedereen in een slaapzak zit. Men moet proberen aan het touw te trekken zonder de handen uit de slaapzak te halen.

Dierengeluiden:
De helft van de groep gaat naar buiten. De andere leggen zich in een kring en kruipen volledig in hun slaapzak. Alle leden van de groep die nu terug naar binnen komen, kiezen een slaapzak en gaan ervoor zitten. Ze moeten proberen te raden wie in de slaapzak zit. Er mag gevoeld worden. Als ze het geraden hebben moet degene in de slaapzak raden wier er voor hun slaapzak zit. Hij moet dierengeluiden maken om niet herkend te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten